Автомобилните състезания и гордостта Орлин Алексиев

Автомобилните състезания и гордостта Орлин Алексиев

Винаги съм обичал автомобилните спортове. Обичам да ги гледам, обичам и да ги практикувам, когато времето ми го позволява. Има няколко много добри писти около града, в който живея, където човек може да се наслади на екстремното си хоби в контролирана и сравнително обезопасена среда.

Но освен да ги практикувам, ми доставя огромно удоволствие и да ги наблюдавам. Като повечето привърженици на този тип спорт и аз се залепям за телевизора всеки път, когато има Формула 1, но съвсем честно ще си призная, че скоро станах фен и на едно друго автомобилно състезание – рали Дакар.

Орлин Алексиев
Орлин Алексиев

За първи път обърнах внимание на тази надпревара, когато нашият представител Орлин Алексиев записа най-доброто българско представяне с автомобил през 2013-а година. И това ме провокира да се позаинтересувам малко повече за самото състезание.

За тези от вас, които не знаят, рали Дакар е надпревара, в която могат да вземат участие, както професионалисти, така и любители автомобилисти. Те могат да участват с различни превозни средства, като трасето преминава през пясъчни дюни, кал, камъни и други пресечени местности.

Ралито е създадено по идея на Тиери Сабен, който през 1977-а година участва в рали Абиджан-Ница и се губи с мотора си в либийската пустиня. Тогава му хрумва идеята, че подобен тип надпревара ще бъде особено атрактивна както за участниците в нея, така и за зрителите. Така на 26 декември 1978-а година се дава първият старт на рали Дакар, в което се включват 182-ма състезатели, в трасе с дължина 10 000 километра, преминаващо през  Франция, Алжир, Нигер, Мали, Горна Волта и Сенегал.

Състезанието има своите върхове и спадове, но до ден днешен то продължава да бъде една от най-престижните офроуд надпревари. Участието на Орлин Алексиев през 2013-а година е и неговият дебют, като той заема 17-то място в класа и 61-во място в генералното класиране, с автомобил BMW X1 Proto. Това е най-доброто време, записано от български състезатели. Следващата година Орлин Алексиев застава на старта на рали Дакар за втори път. Този път с автомобил Fiat Freemont. Но проблем с качеството на горивото не му позволиха да завърши успешно надпреварата.

Самият Орлин Алексиев е общински представител в Столичния общински съвет от ПП ГЕРБ, един от основателите  на Асоциацията на вносителите на автомобили и е председател на Съвета за управлението на Специализирания общински приватизационен фонд, който се занимава с усвояването и разпределянето на средствата от приватизация в Столична община.