Похвалете служителите си

Похвалете служителите си за добре свършената работа, така ще ги мотивирате допълнително!

Не подценявайте значението на положителната обратна връзка или както я наричаме в България, „похвалата”, в мениджърската работа. Повечето хора бързат да посочват грешките на другите, но често забравят да ги поздравят за добре свършена работа.

По този начин обаче губят златна възможност да увеличат мотивацията на екипа си. Ефективното използване на положителна обратна връзка не е трудно, а и не изисква време. Единственото, което трябва да знаете, е как да поднесете правилно похвалата, за да получите най-добрите резултати.

    1. Започнете веднага – положителната обратна връзка е твърде важна, за да я изпускате. Похвалете някого още сега.
    2. Направете я публична – докато „смъмрянето” винаги трябва да се случва на четири очи, похвалите трябва да бъдат поднасяни публично, пред колкото се може по-голяма група от хора.
    3. Конкретизирайте – не казвайте просто „добра работа” или „браво”. Вместо това бъдете по-конкретни и обяснете на Мария точно как е помогнала на компанията и нейната нова идея.
    4. Направете от похвалата събитие. Разбира се, не искате да събирате екипа си всеки път, когато искате да кажете добра дума за някого, но малко „официалност” при по-големи постижения не вреди.
    5. Съобразете на кого давате обратна връзка – важно е да имате предвид чувствата на човека, за кого е предназначена похвалата. За стеснителните хора може да бъде плашещо да бъдат изтъкнати постиженията им публично. Други от подчинените ви пък биха се зарадвали малко тържество по случая.
    6. Хвалете често – не чакайте големи постижения ,за да кажете добра дума на някого. Отбелязвайте и малките успехи на екипа.
    7. Пазете баланс – големите успехи заслужават голяма похвала и признание, малките – по-малка. Ако празнувате всяко малко постижение, рискувате да омаловажите значението на големите успехи.
    8. Бъдете честни – не хвалете някого за това, че е дошъл навреме. Не поздравявайте хората само защото са си свършили работата. Бъдете винаги честни, когато давате положителна обратна връзка, иначе тя ще загуби своето значение.



Share This:

Вашият коментар